Darmowa porada

Wpisz poniżej swoje pytanie, aby otrzymać darmową poradę.


Please leave this field empty.

Artykuły

Skorzystaj z bazy wiedzy
rachunkowej SIGMAPARTNER

5 najczęstszych błędów popełnianych przy zakładaniu firmy

5mistakesMówi się, że najlepiej uczymy się na błędach. Skoro można nauczyć się na cudzych, warto poznać najczęstsze błędy jakie niedoświadczeni przedsiębiorcy popełniają zakładając własną działalność.

1) Czas Start!

Początkujący przedsiębiorcy mają ułatwienie w postaci tzw. małego ZUS-u. Mały ZUS można opłacać przez pierwsze pełne 24 miesiące prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli pierwszy miesiąc działalności jest niepełny, to okres 24 miesięcy liczony jest począwszy od kolejnego miesiąca. A zatem wystarczy założyć firmę 2 dnia danego miesiąca, by wydłużyć sobie korzystne warunki.

2) Brak planowania

Gdy rozpoczniesz własną działalność czeka cię dużo pracy. Dlatego warto zdobyć potrzebną wiedzę i zorganizować jak najwięcej, zanim ruszymy do działania. Duża liczba firm upada w pierwszym roku działalności. Żeby nie znaleźć się w tej grupie, trzeba oprzeć swój start na solidnych filarach. Odpowiednie zaplecze, planowanie cy choćby wiedza o tym gdzie i jak można dostać dotacje na pierwszą działalność pomoże ci przetrwać początkowe trudności i wyzwania.

3) Biuro księgowe

Zwłaszcza w pierwszych latach od założenia działalności czeka cię dużo pracy. Wybierając profesjonalne biuro rachunkowe zostawisz część tego ciężaru w odpowiednich rękach. Dużo przedsiębiorców popełnia błędy księgowe lub nie korzysta z rozwiązań umożliwiających zwiększenie zysków i zmniejszenie kosztów firmy.

4) Target

Klienci są kluczem do sukcesu firmy. To właśnie dotarcie do nich będzie twoim celem już od samego początku. Toje usługi/towary mogą być najwyższej jakości i w dostępnej cenie, ale nikt z nich nie skorzysta jeżeli nie będą wiedzieli o twoim istnieniu. Dotarcie do odpowiedniego konsumenta nie jest łatwym zadaniem bo o uwagę klientów walczą wszyscy. Target – z ang. ‚cel’ to określenie domyślnego klienta dla naszej firmy. Zawężenie rodzaju konsumenta do którego chcemy dotrzeć zwiększy nasze szansę na skuteczny marketing, a co za tym idzie – pozyskanie go.

5) Prezencja

Wygląd osobisty jak i reprezentacyjność naszej firmy jeżeli zapraszamy do niej klientów ma olbrzymie znaczenie dla klienta. Mówi to po prostu o naszym profesjonalizmie. Jeżeli przejdziemy obok zakładu fryzjerskiego, którego wygląd nas odstraszy, raczej nie skorzystamy z usług tej placówki. W końcu jak firma nie będąca w stanie zadbać o swój wygląd, poprawnie zajęłaby się moim wyglądem? A kto wie może wewnątrz tego salonu pracuje najbardziej uzdolniony fryzjer jakiego spotkamy? Prawda niestety jest taka, że w biznesie książki ocenia się po okładce.

Jeżeli masz jakieś pytania skorzystaj z darmowej porady na naszej stronie.

Chcesz wiedzieć więcej na temat poruszony w artykule?

Napisz do nas! Eksperci z biura rachunkowego SigmaPARTNER odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i przedstawią Ci cennik usług.

Inne artykuły

Moduł, dzięki któremu można planować kanały kontaktu z klientem, wystawiać automatycznie faktury, ewidencjonować spotkania i rozmowy telefoniczne, oraz przydzielać zadania pracownikom, a także przeprowadzić proces windykacji.

Wybierz Comarch ERP Optima

Comarch ERP Optima CRM Comarch ERP Optima CRM to moduł, dzięki któremu można planować kanały kontaktu z klientem, wystawiać faktury a także przeprowadzić proces windykacji, ewidencjonować przeprowadzone spotkania, rozmowy telefoniczne oraz przydzielać zadania pracownikom. Wiedza zgromadzona w module pozwala na prowadzenie uporządkowanych działań marketingowych czy sprzedażowych. Umożliwia szybkie i łatwe filtrowanie oraz analizowanie danych, bieżącą […]

Czytaj więcej
Zadzwoń do nas +48 500 300 788

Masz Jakiekolwiek pytania?

Napisz do nas