Darmowa porada

Wpisz poniżej swoje pytanie, aby otrzymać darmową poradę.

    Oświadczam, że zapoznałem/am się z polityką prywatności.

    Artykuły

    Skorzystaj z bazy wiedzy
    rachunkowej SIGMAPARTNER

    5 najczęstszych błędów popełnianych przy zakładaniu firmy

    rachunkowe biuro poznań

    5mistakesMówi się, że najlepiej uczymy się na błędach. Skoro można nauczyć się na cudzych, warto poznać najczęstsze błędy jakie niedoświadczeni przedsiębiorcy popełniają zakładając własną działalność.

    1) Czas Start!

    Początkujący przedsiębiorcy mają ułatwienie w postaci tzw. małego ZUS-u. Mały ZUS można opłacać przez pierwsze pełne 24 miesiące prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli pierwszy miesiąc działalności jest niepełny, to okres 24 miesięcy liczony jest począwszy od kolejnego miesiąca. A zatem wystarczy założyć firmę 2 dnia danego miesiąca, by wydłużyć sobie korzystne warunki.

    2) Brak planowania

    Gdy rozpoczniesz własną działalność czeka cię dużo pracy. Dlatego warto zdobyć potrzebną wiedzę i zorganizować jak najwięcej, zanim ruszymy do działania. Duża liczba firm upada w pierwszym roku działalności. Żeby nie znaleźć się w tej grupie, trzeba oprzeć swój start na solidnych filarach. Odpowiednie zaplecze, planowanie cy choćby wiedza o tym gdzie i jak można dostać dotacje na pierwszą działalność pomoże ci przetrwać początkowe trudności i wyzwania.

    3) Biuro księgowe

    Zwłaszcza w pierwszych latach od założenia działalności czeka cię dużo pracy. Wybierając profesjonalne biuro rachunkowe zostawisz część tego ciężaru w odpowiednich rękach. Dużo przedsiębiorców popełnia błędy księgowe lub nie korzysta z rozwiązań umożliwiających zwiększenie zysków i zmniejszenie kosztów firmy.

    4) Target

    Klienci są kluczem do sukcesu firmy. To właśnie dotarcie do nich będzie twoim celem już od samego początku. Toje usługi/towary mogą być najwyższej jakości i w dostępnej cenie, ale nikt z nich nie skorzysta jeżeli nie będą wiedzieli o twoim istnieniu. Dotarcie do odpowiedniego konsumenta nie jest łatwym zadaniem bo o uwagę klientów walczą wszyscy. Target – z ang. 'cel’ to określenie domyślnego klienta dla naszej firmy. Zawężenie rodzaju konsumenta do którego chcemy dotrzeć zwiększy nasze szansę na skuteczny marketing, a co za tym idzie – pozyskanie go.

    5) Prezencja

    Wygląd osobisty jak i reprezentacyjność naszej firmy jeżeli zapraszamy do niej klientów ma olbrzymie znaczenie dla klienta. Mówi to po prostu o naszym profesjonalizmie. Jeżeli przejdziemy obok zakładu fryzjerskiego, którego wygląd nas odstraszy, raczej nie skorzystamy z usług tej placówki. W końcu jak firma nie będąca w stanie zadbać o swój wygląd, poprawnie zajęłaby się moim wyglądem? A kto wie może wewnątrz tego salonu pracuje najbardziej uzdolniony fryzjer jakiego spotkamy? Prawda niestety jest taka, że w biznesie książki ocenia się po okładce.

    Jeżeli masz jakieś pytania skorzystaj z darmowej porady na naszej stronie.

    Chcesz wiedzieć więcej na temat poruszony w artykule?

    Napisz do nas! Eksperci z biura rachunkowego SigmaPARTNER odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i przedstawią Ci cennik usług.

    Inne artykuły

    Blockchain to księgowość

    Jakie jest wyzwanie dotyczące księgowania z udziałem blockchain i jak je bedziemy rozwiązywać w projekcie TAXELIT – o tym będziemy pisać w tym i w kolejnych artykułach z serii „Blockchain to ksiegowość”? Księgowy z informatykiem powiedziałby, że wyzwań związanych z rachunkowością szczególnie z rachunkowością zautomatyzowaną jest tak wiele, że trudno je wszystkie zliczyć… nie wspominając […]

    Czytaj więcej

    Jakie zmiany dla firm w 2019 roku ? – informacje dla przedsiębiorców

    Rozpoczynający się rok 2019 przyniósł nowe przywileje i obowiązki dla przedsiębiorców. Obok niższego ZUS-u dla najmniejszychfirm czy możliwości wliczenia w koszty pracy małżonka, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii zapowiedziało takie rozwiązania jak elektronizacja akt pracowniczych czy podatek dla innowatorów. Styczeń każdego roku to miesiąc, w którym przedsiębiorcy powinni zacząć uwzględniać zmiany w prawie podatkowym, które wchodzą […]

    Czytaj więcej

    Jak nie dać się okradać i zadbać o przyszłość?

    Gdzie wysłać Ebooka?

    Zadzwoń do nas +48 500 300 788

    Masz Jakiekolwiek pytania?

    Napisz do nas