Darmowa porada

Wpisz poniżej swoje pytanie, aby otrzymać darmową poradę.

    Oświadczam, że zapoznałem/am się z polityką prywatności.

    Artykuły

    Skorzystaj z bazy wiedzy
    rachunkowej SIGMAPARTNER

    5 nietypowych kosztów, które możesz odpisać

    rachunkowe biuro poznań

    biuro księgowe lubońW koszta firmy można włączyć szeroką gamę naszych wydatków. Wszystko zależy od tego czy będziemy w stanie poprzeć nasze roszczenie odpowiednimi argumentami i faktami. Niektóre opłaty, które ponosimy z konieczności prowadzenia działalności nie są tak oczywiste do wzięcia pod uwagę w trakcie rozliczania. Oto 5 ciekawych pomysłów do wrzucenia w koszta.

    Rower, Skuter i Motocykl

    Jeżeli te miejskie jednoślady służą nam do transportowania towarów, to z wrzuceniem ich w koszta nie będzie problemów. Jeśli zapewniają nam one jedynie transport z i do miejsca pracy wciąż będzie to możliwe. Tyle, że może wymagać to od nas dokładniejszej dokumentacji i prezentacji naszych argumentów. W dodatku możemy odliczyć 100% VAT za zakup roweru, a w jego przypadku nie pojawią się przecież koszta za benzynę. W przypadku skutera i motocykla odliczymy sobie nie tylko VAT za zakup ale i 100% VAT za benzynę.

    Jedzenie

    Tak. Istnieją przypadki w których jedzenie można potraktować jako koszta firmy. Zanim jednak zamówicie wszystkim w biurze pizzę warto się zapoznać z tym kiedy i jak możemy rzeczywiście tego dokonać. Fiskus niechętnie bowiem patrzy na roszczenia w tej sprawie. Jeżeli myślimy o jedzeniu, które planujemy sami spożywać to niestety będziemy musieli się obyć smakiem. Najłatwiej przyjdzie nam odliczyć koszta przekąski dla naszych klientów. Cukierki, kawa lub herbata którymi częstujemy ich na wejściu są odpowiednim przykładem. To oczywiście tyczy się firm prowadzących działalność w której klienci przychodzą do placówki firmy.

    Innym przypadkiem jest zapewnianie posiłków dla swoich pracowników zatrudnionych na umowę o pracę. Również w tym wypadku zakup herbaty, kawy etc. nie spotka się ze sprzeciwem. Argumentacja stworzenia w firmy pozytywnej atmosfery i sprzyjających warunków pracy nam w tym z pewnością pomoże.

    Szarym polem jest w tej kwestii natomiast funkcja reprezentacyjna takiego zakupu i linie tutaj są już rozmyte. Za zamówienie drogiego jedzenia, czy butelki dobrego alkoholu w celu polepszenia wizerunku naszej firmy najprawdopodobniej przyjdzie nam zapłacić w pełni. Możemy jednak uzyskać ulgę w przypadku biznesowego lunchu z klientem poza siedzibą firmy. Wszystko zależy od naszej umiejętności udowodnienia, że zakup miał wpływ na przychód uzyskany przez firmę. Jeżeli przedstawimy rozliczenie w którym wskażemy, że tydzień po lunchu z klientem podpisaliśmy z nim umowę będziemy mieli dobrą podstawę by taki posiłek wrzucić w koszt.

    Środki czystości

    Ten wydatek możemy bez problemu dodać w koszta nawet gdy pracujemy z domu. O ile oczywiście nasza działalność jest właśnie tam zarejestrowana. Detergenty, mydło, papier toaletowy i inne niezbędne środki czystości możemy śmiało dopisać do wydatków.

    Komunikacja miejska

    Jeżeli do pracy dojeżdżamy komunikacją miejską, warto zaopatrzyć się w bilet okresowy. Konieczne będzie w tym wypadku otrzymanie za niego odpowiedniej faktury. Oczywiście biletem takim będziemy mogli podróżować nie tylko do pracy i z powrotem. Jeżeli będzie taka potrzeba możemy do naszego roszczenia dołączyć adnotację w której zaznaczymy w jakiej części wykorzystujemy go w celach prywatnych, a w jakiej związanych z pracą.

    Wystrój firmy

    Poza wyposażeniem biurowym, również przedmioty mające funkcję dekoracyjną mogą znaleźć się na tej liście. Plakat w poczekalni lub doniczki z roślinami bez problemu odpiszemy sobie w koszta. Jednak porywając się na drogi i ekscentryczny dodatek prowokujemy fiskusa żeby się z nami spierał. Lepiej dekorować biuro wedle zasady „prosto i przyjemnie”.

    Chcesz wiedzieć więcej na temat poruszony w artykule?

    Napisz do nas! Eksperci z biura rachunkowego SigmaPARTNER odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i przedstawią Ci cennik usług.

    Inne artykuły

    Kierunek rozwoju TAXELIT

    Różne firmy i projekty mają problemy z rachunkowością. W jakim kierunku zmierza nasz projekt TAXELIT? Dziś już jest tak, że zdecentralizowane projekty pozwalają każdemu opracować kod i podejmować  inicjatywy oparte o Protokoły Blockchain. Należy zwrócić uwagę na to że dziś jeszcze nie ma zdecentralizowanego miedzynarodowego systemu informacji o płatnościach, który dla podmiotu mającego dostęp ( […]

    Czytaj więcej

    Formy i zasady dostarczania dokumentów do ksiegowej.

    Dostarczanie dokumentów jest możliwe w różnych formach. Dla zapewnienia największego komfortu, naszym klientom proponujemy rozwiązania on-line. W przypadku korzystania z usług virtualnej sekretarki, dostarczeniem dokumentów zajmuje się asystentka bez angażowania Klienta. – Zobacz Oferta Asystentki W swojej ofercie posiadamy również dostęp do work-flow, który swoją funkcjonalnością pozwala przedsiębiorcom zaoszczędzić czas, a rozliczającym księgi daje większe […]

    Czytaj więcej

    Blockchain to księgowość

    Jakie jest wyzwanie dotyczące księgowania z udziałem blockchain i jak je bedziemy rozwiązywać w projekcie TAXELIT – o tym będziemy pisać w tym i w kolejnych artykułach z serii „Blockchain to ksiegowość”? Księgowy z informatykiem powiedziałby, że wyzwań związanych z rachunkowością szczególnie z rachunkowością zautomatyzowaną jest tak wiele, że trudno je wszystkie zliczyć… nie wspominając […]

    Czytaj więcej

    Jak nie dać się okradać i zadbać o przyszłość?

    Gdzie wysłać Ebooka?

    Zadzwoń do nas +48 500 300 788

    Masz Jakiekolwiek pytania?

    Napisz do nas