Darmowa porada

Wpisz poniżej swoje pytanie, aby otrzymać darmową poradę.

Artykuły

Skorzystaj z bazy wiedzy
rachunkowej SIGMAPARTNER

5 najczęstszych błędów popełnianych przy zakładaniu firmy

rachunkowe biuro poznań

5mistakesMówi się, że najlepiej uczymy się na błędach. Skoro można nauczyć się na cudzych, warto poznać najczęstsze błędy jakie niedoświadczeni przedsiębiorcy popełniają zakładając własną działalność.

1) Czas Start!

Początkujący przedsiębiorcy mają ułatwienie w postaci tzw. małego ZUS-u. Mały ZUS można opłacać przez pierwsze pełne 24 miesiące prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli pierwszy miesiąc działalności jest niepełny, to okres 24 miesięcy liczony jest począwszy od kolejnego miesiąca. A zatem wystarczy założyć firmę 2 dnia danego miesiąca, by wydłużyć sobie korzystne warunki.

2) Brak planowania

Gdy rozpoczniesz własną działalność czeka cię dużo pracy. Dlatego warto zdobyć potrzebną wiedzę i zorganizować jak najwięcej, zanim ruszymy do działania. Duża liczba firm upada w pierwszym roku działalności. Żeby nie znaleźć się w tej grupie, trzeba oprzeć swój start na solidnych filarach. Odpowiednie zaplecze, planowanie cy choćby wiedza o tym gdzie i jak można dostać dotacje na pierwszą działalność pomoże ci przetrwać początkowe trudności i wyzwania.

3) Biuro księgowe

Zwłaszcza w pierwszych latach od założenia działalności czeka cię dużo pracy. Wybierając profesjonalne biuro rachunkowe zostawisz część tego ciężaru w odpowiednich rękach. Dużo przedsiębiorców popełnia błędy księgowe lub nie korzysta z rozwiązań umożliwiających zwiększenie zysków i zmniejszenie kosztów firmy.

4) Target

Klienci są kluczem do sukcesu firmy. To właśnie dotarcie do nich będzie twoim celem już od samego początku. Toje usługi/towary mogą być najwyższej jakości i w dostępnej cenie, ale nikt z nich nie skorzysta jeżeli nie będą wiedzieli o twoim istnieniu. Dotarcie do odpowiedniego konsumenta nie jest łatwym zadaniem bo o uwagę klientów walczą wszyscy. Target – z ang. ‚cel’ to określenie domyślnego klienta dla naszej firmy. Zawężenie rodzaju konsumenta do którego chcemy dotrzeć zwiększy nasze szansę na skuteczny marketing, a co za tym idzie – pozyskanie go.

5) Prezencja

Wygląd osobisty jak i reprezentacyjność naszej firmy jeżeli zapraszamy do niej klientów ma olbrzymie znaczenie dla klienta. Mówi to po prostu o naszym profesjonalizmie. Jeżeli przejdziemy obok zakładu fryzjerskiego, którego wygląd nas odstraszy, raczej nie skorzystamy z usług tej placówki. W końcu jak firma nie będąca w stanie zadbać o swój wygląd, poprawnie zajęłaby się moim wyglądem? A kto wie może wewnątrz tego salonu pracuje najbardziej uzdolniony fryzjer jakiego spotkamy? Prawda niestety jest taka, że w biznesie książki ocenia się po okładce.

Jeżeli masz jakieś pytania skorzystaj z darmowej porady na naszej stronie.

Chcesz wiedzieć więcej na temat poruszony w artykule?

Napisz do nas! Eksperci z biura rachunkowego SigmaPARTNER odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i przedstawią Ci cennik usług.

Inne artykuły

Obniżanie kapitału zakładowego spółki z o.o. w 8 krokach.

Obniżenie kapitału zakładowego wymaga dopełnienia wielu formalności, na szczęście na cały proces firma ma około pół roku. O tym, o czym trzeba pamiętać przy obniżaniu kapitału – krok po kroku – dowiesz się z tego tekstu. Kiedy następuje potrzeba obniżenia kapitału zakładowego spółki? Istnieją jedynie 2 możliwości: Gdy wspólnik zdecyduje się opuścić spółkę, jego udziały […]

Czytaj więcej

Odpowiedzialność karna w spółce z o.o. – co musisz wiedzieć?

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością – nazwa brzmi zachęcająco. Czy to jednak oznacza, że można nabrać kredytów, wydać wszystkie pieniądze spółki i uniknąć odpowiedzialność, gdy doprowadzi się ją do upadku? Niezupełnie. Bo nazwa nazwą, a… Co na to prawo? Prawo idzie na kompromis, chroni zarówno spółkę, jak i jej wierzycieli. W praktyce jednak kompromisy to ustępstwa, które nie zadowalają w […]

Czytaj więcej

Ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy a kryptowaluty.

Podatek dochodowy – ograniczony / nieograniczony obowiązek podatkowy. Podatnikiem tego podatku są osoby fizyczne. Wpływ na obowiązek podatkowy ma również to,jaka jest nasza rezydencja podatkowa, czyli miejsce zamieszkania lub siedziba naszej firmy. Co do zasady osoba fizyczna mieszkająca w Polsce jest związana z tak zwanym nieograniczonym obowiązkiem podatkowym. Ustawa definiuje to jako osobę, która płaci […]

Czytaj więcej

Jak nie dać się okradać i zadbać o przyszłość?

Gdzie wysłać Ebooka?

Zadzwoń do nas +48 500 300 788

Masz Jakiekolwiek pytania?

Napisz do nas