Darmowa porada

Wpisz poniżej swoje pytanie, aby otrzymać darmową poradę.

    Oświadczam, że zapoznałem/am się z polityką prywatności.

    Artykuły

    Skorzystaj z bazy wiedzy
    rachunkowej SIGMAPARTNER

    5 najczęstszych błędów popełnianych przy zakładaniu firmy

    rachunkowe biuro poznań

    5mistakesMówi się, że najlepiej uczymy się na błędach. Skoro można nauczyć się na cudzych, warto poznać najczęstsze błędy jakie niedoświadczeni przedsiębiorcy popełniają zakładając własną działalność.

    1) Czas Start!

    Początkujący przedsiębiorcy mają ułatwienie w postaci tzw. małego ZUS-u. Mały ZUS można opłacać przez pierwsze pełne 24 miesiące prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli pierwszy miesiąc działalności jest niepełny, to okres 24 miesięcy liczony jest począwszy od kolejnego miesiąca. A zatem wystarczy założyć firmę 2 dnia danego miesiąca, by wydłużyć sobie korzystne warunki.

    2) Brak planowania

    Gdy rozpoczniesz własną działalność czeka cię dużo pracy. Dlatego warto zdobyć potrzebną wiedzę i zorganizować jak najwięcej, zanim ruszymy do działania. Duża liczba firm upada w pierwszym roku działalności. Żeby nie znaleźć się w tej grupie, trzeba oprzeć swój start na solidnych filarach. Odpowiednie zaplecze, planowanie cy choćby wiedza o tym gdzie i jak można dostać dotacje na pierwszą działalność pomoże ci przetrwać początkowe trudności i wyzwania.

    3) Biuro księgowe

    Zwłaszcza w pierwszych latach od założenia działalności czeka cię dużo pracy. Wybierając profesjonalne biuro rachunkowe zostawisz część tego ciężaru w odpowiednich rękach. Dużo przedsiębiorców popełnia błędy księgowe lub nie korzysta z rozwiązań umożliwiających zwiększenie zysków i zmniejszenie kosztów firmy.

    4) Target

    Klienci są kluczem do sukcesu firmy. To właśnie dotarcie do nich będzie twoim celem już od samego początku. Toje usługi/towary mogą być najwyższej jakości i w dostępnej cenie, ale nikt z nich nie skorzysta jeżeli nie będą wiedzieli o twoim istnieniu. Dotarcie do odpowiedniego konsumenta nie jest łatwym zadaniem bo o uwagę klientów walczą wszyscy. Target – z ang. 'cel' to określenie domyślnego klienta dla naszej firmy. Zawężenie rodzaju konsumenta do którego chcemy dotrzeć zwiększy nasze szansę na skuteczny marketing, a co za tym idzie – pozyskanie go.

    5) Prezencja

    Wygląd osobisty jak i reprezentacyjność naszej firmy jeżeli zapraszamy do niej klientów ma olbrzymie znaczenie dla klienta. Mówi to po prostu o naszym profesjonalizmie. Jeżeli przejdziemy obok zakładu fryzjerskiego, którego wygląd nas odstraszy, raczej nie skorzystamy z usług tej placówki. W końcu jak firma nie będąca w stanie zadbać o swój wygląd, poprawnie zajęłaby się moim wyglądem? A kto wie może wewnątrz tego salonu pracuje najbardziej uzdolniony fryzjer jakiego spotkamy? Prawda niestety jest taka, że w biznesie książki ocenia się po okładce.

    Jeżeli masz jakieś pytania skorzystaj z darmowej porady na naszej stronie.

    Chcesz wiedzieć więcej na temat poruszony w artykule?

    Napisz do nas! Eksperci z biura rachunkowego SigmaPARTNER odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i przedstawią Ci cennik usług.

    Inne artykuły

    Oferta wdrożenia systemu ciągłej poprawy opartego o Teorię Ograniczeń

    „Tu nie ma wyboru. Albo ty zarządzasz ograniczeniami, albo one zarządzają tobą. Ograniczenia będą określać wyniki całego systemu, niezależnie od tego czy uznasz ich istnienie i będziesz nimi aktywnie zarządzał, czy też nie.” Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty! Pełna oferta ciągłej poprawy – Pobierz PDF Zwiększymy efektywność Państwa przedsiębiorstwa i zyski. Każda firma posiada […]

    Czytaj więcej

    Dropshipping cz V. – stawka VAT

    Dropshipping a VAT Więcej artykułów oraz film na temat księgowości w dropshiplingu znajdziesz TUTAJ Gdy sprzedawca we własnym imieniu handluje towarami, zobowiązany jest ewidencjonować w swoich księgach cały obrót towarowy. Faktura za nabycie towaru od dystrybutora jest księgowana jako koszt w formie zakupu towaru handlowego, z prawem do odliczenia podatku VAT. Z kolei przychód jest […]

    Czytaj więcej

    Czym się kierować wybierając biuro rachunkowe ?

    Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z nieprzerwanym szeregiem obowiązków i wyzwań. Poza dbaniem o rozwój swojej firmy przedsiębiorca jest zobowiązany do comiesięcznego rozliczania z urzędami i organami podatkowymi jak, chociażby ZUS. Przedsiębiorcy ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy decydują się coraz częściej na outsourcing księgowości, powierzając prowadzenie swoich rachunków profesjonalnemu biuru rachunkowemu. Czym powinno […]

    Czytaj więcej

    Jak nie dać się okradać i zadbać o przyszłość?

    Gdzie wysłać Ebooka?

    Zadzwoń do nas +48 500 300 788

    Masz Jakiekolwiek pytania?

    Napisz do nas