Darmowa porada

Wpisz poniżej swoje pytanie, aby otrzymać darmową poradę.

    Oświadczam, że zapoznałem/am się z polityką prywatności.

    Artykuły

    Skorzystaj z bazy wiedzy
    rachunkowej SIGMAPARTNER

    5 nietypowych kosztów, które możesz odpisać

    rachunkowe biuro poznań

    biuro księgowe lubońW koszta firmy można włączyć szeroką gamę naszych wydatków. Wszystko zależy od tego czy będziemy w stanie poprzeć nasze roszczenie odpowiednimi argumentami i faktami. Niektóre opłaty, które ponosimy z konieczności prowadzenia działalności nie są tak oczywiste do wzięcia pod uwagę w trakcie rozliczania. Oto 5 ciekawych pomysłów do wrzucenia w koszta.

    Rower, Skuter i Motocykl

    Jeżeli te miejskie jednoślady służą nam do transportowania towarów, to z wrzuceniem ich w koszta nie będzie problemów. Jeśli zapewniają nam one jedynie transport z i do miejsca pracy wciąż będzie to możliwe. Tyle, że może wymagać to od nas dokładniejszej dokumentacji i prezentacji naszych argumentów. W dodatku możemy odliczyć 100% VAT za zakup roweru, a w jego przypadku nie pojawią się przecież koszta za benzynę. W przypadku skutera i motocykla odliczymy sobie nie tylko VAT za zakup ale i 100% VAT za benzynę.

    Jedzenie

    Tak. Istnieją przypadki w których jedzenie można potraktować jako koszta firmy. Zanim jednak zamówicie wszystkim w biurze pizzę warto się zapoznać z tym kiedy i jak możemy rzeczywiście tego dokonać. Fiskus niechętnie bowiem patrzy na roszczenia w tej sprawie. Jeżeli myślimy o jedzeniu, które planujemy sami spożywać to niestety będziemy musieli się obyć smakiem. Najłatwiej przyjdzie nam odliczyć koszta przekąski dla naszych klientów. Cukierki, kawa lub herbata którymi częstujemy ich na wejściu są odpowiednim przykładem. To oczywiście tyczy się firm prowadzących działalność w której klienci przychodzą do placówki firmy.

    Innym przypadkiem jest zapewnianie posiłków dla swoich pracowników zatrudnionych na umowę o pracę. Również w tym wypadku zakup herbaty, kawy etc. nie spotka się ze sprzeciwem. Argumentacja stworzenia w firmy pozytywnej atmosfery i sprzyjających warunków pracy nam w tym z pewnością pomoże.

    Szarym polem jest w tej kwestii natomiast funkcja reprezentacyjna takiego zakupu i linie tutaj są już rozmyte. Za zamówienie drogiego jedzenia, czy butelki dobrego alkoholu w celu polepszenia wizerunku naszej firmy najprawdopodobniej przyjdzie nam zapłacić w pełni. Możemy jednak uzyskać ulgę w przypadku biznesowego lunchu z klientem poza siedzibą firmy. Wszystko zależy od naszej umiejętności udowodnienia, że zakup miał wpływ na przychód uzyskany przez firmę. Jeżeli przedstawimy rozliczenie w którym wskażemy, że tydzień po lunchu z klientem podpisaliśmy z nim umowę będziemy mieli dobrą podstawę by taki posiłek wrzucić w koszt.

    Środki czystości

    Ten wydatek możemy bez problemu dodać w koszta nawet gdy pracujemy z domu. O ile oczywiście nasza działalność jest właśnie tam zarejestrowana. Detergenty, mydło, papier toaletowy i inne niezbędne środki czystości możemy śmiało dopisać do wydatków.

    Komunikacja miejska

    Jeżeli do pracy dojeżdżamy komunikacją miejską, warto zaopatrzyć się w bilet okresowy. Konieczne będzie w tym wypadku otrzymanie za niego odpowiedniej faktury. Oczywiście biletem takim będziemy mogli podróżować nie tylko do pracy i z powrotem. Jeżeli będzie taka potrzeba możemy do naszego roszczenia dołączyć adnotację w której zaznaczymy w jakiej części wykorzystujemy go w celach prywatnych, a w jakiej związanych z pracą.

    Wystrój firmy

    Poza wyposażeniem biurowym, również przedmioty mające funkcję dekoracyjną mogą znaleźć się na tej liście. Plakat w poczekalni lub doniczki z roślinami bez problemu odpiszemy sobie w koszta. Jednak porywając się na drogi i ekscentryczny dodatek prowokujemy fiskusa żeby się z nami spierał. Lepiej dekorować biuro wedle zasady „prosto i przyjemnie”.

    Chcesz wiedzieć więcej na temat poruszony w artykule?

    Napisz do nas! Eksperci z biura rachunkowego SigmaPARTNER odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i przedstawią Ci cennik usług.

    Inne artykuły

    Ankieta zadowolenia Klienta SigmaPARTNER

    Drogi Kliencie, Ta ankieta jest anonimowa bo ja jako szef Sigmy mam nadzieję na szczerość w ocenie naszej firmy i naszych prac. Pracujemy dla Ciebie Drogi Kliencie i nasze starania są skierowane na Twoje zadowolenie. To jak nas odbierasz, naszą pracę, obsługę, inne niestandardowe działania może mieć swój wydźwięk w tej krótkiej ankiecie dając nam szczerą  informację […]

    Czytaj więcej

    Nadchodzące zmiany w 2020 roku. Informacje dla przedsiębiorców.

    Zmiany w podatkach 2020: mniejszy ZUS dla firm to nie jedyna zmiana. W 2020 roku wejdą w życie kolejne m.in. nowy próg podatkowych w wysokości 17 procent czy indywidualny rachunek podatkowy. Jakie konkretnie zmiany wejdą w życie? Na co muszą przygotować się przedsiębiorcy?  Przeczytasz w poniższym artykule: Obowiązkowy NIP na paragonie Od 1 stycznia 2020 […]

    Czytaj więcej

    Sprzedaż internetowa – poznaj rozwiązania, które ją ułatwią

    sprzedaż internetowa

    Sprzedaż internetowa i sektor ERP w naszym biurze Sprzedaż internetowa prowadzona przez naszych klientów wymaga wdrożenia wielu, nie raz innowacyjnych funkcjonalności. W związku z tym, że specjalizujemy się we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań do zarządzania dla klientów mikro, małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw, to jesteśmy w stanie je dostarczyć. Produkty, które promujemy to elastyczne rozwiązania dostosowane do […]

    Czytaj więcej

    Jak nie dać się okradać i zadbać o przyszłość?

    Gdzie wysłać Ebooka?

    Zadzwoń do nas +48 500 300 788

    Masz Jakiekolwiek pytania?

    Napisz do nas