Darmowa porada

Wpisz poniżej swoje pytanie, aby otrzymać darmową poradę.

Artykuły

Skorzystaj z bazy wiedzy
rachunkowej SIGMAPARTNER

5 nietypowych kosztów, które możesz odpisać

rachunkowe biuro poznań

biuro księgowe lubońW koszta firmy można włączyć szeroką gamę naszych wydatków. Wszystko zależy od tego czy będziemy w stanie poprzeć nasze roszczenie odpowiednimi argumentami i faktami. Niektóre opłaty, które ponosimy z konieczności prowadzenia działalności nie są tak oczywiste do wzięcia pod uwagę w trakcie rozliczania. Oto 5 ciekawych pomysłów do wrzucenia w koszta.

Rower, Skuter i Motocykl

Jeżeli te miejskie jednoślady służą nam do transportowania towarów, to z wrzuceniem ich w koszta nie będzie problemów. Jeśli zapewniają nam one jedynie transport z i do miejsca pracy wciąż będzie to możliwe. Tyle, że może wymagać to od nas dokładniejszej dokumentacji i prezentacji naszych argumentów. W dodatku możemy odliczyć 100% VAT za zakup roweru, a w jego przypadku nie pojawią się przecież koszta za benzynę. W przypadku skutera i motocykla odliczymy sobie nie tylko VAT za zakup ale i 100% VAT za benzynę.

Jedzenie

Tak. Istnieją przypadki w których jedzenie można potraktować jako koszta firmy. Zanim jednak zamówicie wszystkim w biurze pizzę warto się zapoznać z tym kiedy i jak możemy rzeczywiście tego dokonać. Fiskus niechętnie bowiem patrzy na roszczenia w tej sprawie. Jeżeli myślimy o jedzeniu, które planujemy sami spożywać to niestety będziemy musieli się obyć smakiem. Najłatwiej przyjdzie nam odliczyć koszta przekąski dla naszych klientów. Cukierki, kawa lub herbata którymi częstujemy ich na wejściu są odpowiednim przykładem. To oczywiście tyczy się firm prowadzących działalność w której klienci przychodzą do placówki firmy.

Innym przypadkiem jest zapewnianie posiłków dla swoich pracowników zatrudnionych na umowę o pracę. Również w tym wypadku zakup herbaty, kawy etc. nie spotka się ze sprzeciwem. Argumentacja stworzenia w firmy pozytywnej atmosfery i sprzyjających warunków pracy nam w tym z pewnością pomoże.

Szarym polem jest w tej kwestii natomiast funkcja reprezentacyjna takiego zakupu i linie tutaj są już rozmyte. Za zamówienie drogiego jedzenia, czy butelki dobrego alkoholu w celu polepszenia wizerunku naszej firmy najprawdopodobniej przyjdzie nam zapłacić w pełni. Możemy jednak uzyskać ulgę w przypadku biznesowego lunchu z klientem poza siedzibą firmy. Wszystko zależy od naszej umiejętności udowodnienia, że zakup miał wpływ na przychód uzyskany przez firmę. Jeżeli przedstawimy rozliczenie w którym wskażemy, że tydzień po lunchu z klientem podpisaliśmy z nim umowę będziemy mieli dobrą podstawę by taki posiłek wrzucić w koszt.

Środki czystości

Ten wydatek możemy bez problemu dodać w koszta nawet gdy pracujemy z domu. O ile oczywiście nasza działalność jest właśnie tam zarejestrowana. Detergenty, mydło, papier toaletowy i inne niezbędne środki czystości możemy śmiało dopisać do wydatków.

Komunikacja miejska

Jeżeli do pracy dojeżdżamy komunikacją miejską, warto zaopatrzyć się w bilet okresowy. Konieczne będzie w tym wypadku otrzymanie za niego odpowiedniej faktury. Oczywiście biletem takim będziemy mogli podróżować nie tylko do pracy i z powrotem. Jeżeli będzie taka potrzeba możemy do naszego roszczenia dołączyć adnotację w której zaznaczymy w jakiej części wykorzystujemy go w celach prywatnych, a w jakiej związanych z pracą.

Wystrój firmy

Poza wyposażeniem biurowym, również przedmioty mające funkcję dekoracyjną mogą znaleźć się na tej liście. Plakat w poczekalni lub doniczki z roślinami bez problemu odpiszemy sobie w koszta. Jednak porywając się na drogi i ekscentryczny dodatek prowokujemy fiskusa żeby się z nami spierał. Lepiej dekorować biuro wedle zasady „prosto i przyjemnie”.

Chcesz wiedzieć więcej na temat poruszony w artykule?

Napisz do nas! Eksperci z biura rachunkowego SigmaPARTNER odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i przedstawią Ci cennik usług.

Inne artykuły

Mit podwójnego opodatkowania w spółce z o.o.

Spółka z o.o. przy masie zalet, jakie omawialiśmy w tym wpisie, posiada jedną znaczącą wadę – podwójne opodatkowanie. Jednakże istnieją sposoby, aby je sprytnie ominąć. Całkowicie legalnie! Podatek x2 Prowadząc spółkę z o.o., najpierw płacimy podatek CIT w wysokości 19 proc, później od podziału zysku – ponownie 19 proc. Dlatego wypłata dywidend, a także zatrudnienie […]

Czytaj więcej

Na czy polega różnica pomiędzy optymalizacją a unikaniem podatków

optymalizacja podatków a offshore scam

W kwietniu światem wstrząsnął skandal „panama papers” związany z wyciekiem powyżej 11 milionów dokumentów należących do 214 tysięcy firm oraz aż 140 przywódców z krajów całego świata. Dokumenty należące do firmy prawniczej Mossack Fonseca, dotyczyły zatajenia części zysków oraz majątku w rajach podatkowych, poprzez nieuczciwe i nielegalne uchylanie się od płacenia podatków i innych należności. […]

Czytaj więcej

Czy tokenizacja to tylko gratka dla inwestorów ?

  Tokenizacja w dzisiejszym świecie zyskuje mocno na znaczeniu. Warto pochylić się nad tym, czym w swojej istocie jest, i dlaczego jest tak ważna dla współczesnych finansów. Na wstępnie warto byłoby wyjaśnić, czym jest tokenizacja. Dziś proces kryjący się pod tą nazwą może uchodzić za narzędzie, które rewolucjonizuje rynki finansowe. W uproszczeniu opiera się na […]

Czytaj więcej

Jak nie dać się okradać i zadbać o przyszłość?

Gdzie wysłać Ebooka?

Zadzwoń do nas +48 500 300 788

Masz Jakiekolwiek pytania?

Napisz do nas