Darmowa porada

Wpisz poniżej swoje pytanie, aby otrzymać darmową poradę.

Oświadczam, że zapoznałem/am się z polityką prywatności.

Artykuły

Skorzystaj z bazy wiedzy
rachunkowej SIGMAPARTNER

5 nietypowych kosztów, które możesz odpisać

rachunkowe biuro poznań

biuro księgowe lubońW koszta firmy można włączyć szeroką gamę naszych wydatków. Wszystko zależy od tego czy będziemy w stanie poprzeć nasze roszczenie odpowiednimi argumentami i faktami. Niektóre opłaty, które ponosimy z konieczności prowadzenia działalności nie są tak oczywiste do wzięcia pod uwagę w trakcie rozliczania. Oto 5 ciekawych pomysłów do wrzucenia w koszta.

Rower, Skuter i Motocykl

Jeżeli te miejskie jednoślady służą nam do transportowania towarów, to z wrzuceniem ich w koszta nie będzie problemów. Jeśli zapewniają nam one jedynie transport z i do miejsca pracy wciąż będzie to możliwe. Tyle, że może wymagać to od nas dokładniejszej dokumentacji i prezentacji naszych argumentów. W dodatku możemy odliczyć 100% VAT za zakup roweru, a w jego przypadku nie pojawią się przecież koszta za benzynę. W przypadku skutera i motocykla odliczymy sobie nie tylko VAT za zakup ale i 100% VAT za benzynę.

Jedzenie

Tak. Istnieją przypadki w których jedzenie można potraktować jako koszta firmy. Zanim jednak zamówicie wszystkim w biurze pizzę warto się zapoznać z tym kiedy i jak możemy rzeczywiście tego dokonać. Fiskus niechętnie bowiem patrzy na roszczenia w tej sprawie. Jeżeli myślimy o jedzeniu, które planujemy sami spożywać to niestety będziemy musieli się obyć smakiem. Najłatwiej przyjdzie nam odliczyć koszta przekąski dla naszych klientów. Cukierki, kawa lub herbata którymi częstujemy ich na wejściu są odpowiednim przykładem. To oczywiście tyczy się firm prowadzących działalność w której klienci przychodzą do placówki firmy.

Innym przypadkiem jest zapewnianie posiłków dla swoich pracowników zatrudnionych na umowę o pracę. Również w tym wypadku zakup herbaty, kawy etc. nie spotka się ze sprzeciwem. Argumentacja stworzenia w firmy pozytywnej atmosfery i sprzyjających warunków pracy nam w tym z pewnością pomoże.

Szarym polem jest w tej kwestii natomiast funkcja reprezentacyjna takiego zakupu i linie tutaj są już rozmyte. Za zamówienie drogiego jedzenia, czy butelki dobrego alkoholu w celu polepszenia wizerunku naszej firmy najprawdopodobniej przyjdzie nam zapłacić w pełni. Możemy jednak uzyskać ulgę w przypadku biznesowego lunchu z klientem poza siedzibą firmy. Wszystko zależy od naszej umiejętności udowodnienia, że zakup miał wpływ na przychód uzyskany przez firmę. Jeżeli przedstawimy rozliczenie w którym wskażemy, że tydzień po lunchu z klientem podpisaliśmy z nim umowę będziemy mieli dobrą podstawę by taki posiłek wrzucić w koszt.

Środki czystości

Ten wydatek możemy bez problemu dodać w koszta nawet gdy pracujemy z domu. O ile oczywiście nasza działalność jest właśnie tam zarejestrowana. Detergenty, mydło, papier toaletowy i inne niezbędne środki czystości możemy śmiało dopisać do wydatków.

Komunikacja miejska

Jeżeli do pracy dojeżdżamy komunikacją miejską, warto zaopatrzyć się w bilet okresowy. Konieczne będzie w tym wypadku otrzymanie za niego odpowiedniej faktury. Oczywiście biletem takim będziemy mogli podróżować nie tylko do pracy i z powrotem. Jeżeli będzie taka potrzeba możemy do naszego roszczenia dołączyć adnotację w której zaznaczymy w jakiej części wykorzystujemy go w celach prywatnych, a w jakiej związanych z pracą.

Wystrój firmy

Poza wyposażeniem biurowym, również przedmioty mające funkcję dekoracyjną mogą znaleźć się na tej liście. Plakat w poczekalni lub doniczki z roślinami bez problemu odpiszemy sobie w koszta. Jednak porywając się na drogi i ekscentryczny dodatek prowokujemy fiskusa żeby się z nami spierał. Lepiej dekorować biuro wedle zasady „prosto i przyjemnie”.

Chcesz wiedzieć więcej na temat poruszony w artykule?

Napisz do nas! Eksperci z biura rachunkowego SigmaPARTNER odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i przedstawią Ci cennik usług.

Inne artykuły

Kontakt z księgową ( relacja Klienta z biurem rachunkowym)

Dlaczego analiza z księgową tego co robimy i co planujemy w biznesie jest takie ważne ? Zauważyliśmy że Klienci nie lubią się specjalnie kontaktować z biurem rachunkowym. Czy powodem jest brak czasu, czy traktowanie współpracy z biurem rachunkowym trochę po macoszemu? Podobno statystycznie według przeprowadzonych badań, na drugim miejscu znajdują się trudności związane z komunikacją […]

Czytaj więcej

4 mity na temat outsourcingu księgowości.

Poznaj kilka mitów na temat outsourcingu księgowości. Możemy się posłużyć w tym artykule wiedzą wynikającą z raportu przygotowanego przez firmę Grant Thornton. To co w nim podają jest zastanawiające: w Polsce jedynie 8% średnich i dużych firm zlecało kiedykolwiek obsługę księgową na zewnątrz ! Dlaczego tak się dzieje? To pytanie zyskuje na sile ponieważ z […]

Czytaj więcej

Powołaliśmy konsorcjum. Ustalono zasady wzajemnej współpracy.

Bardzo się cieszymy i pragniemy poinformować,  że SigmaPARTNER Sp. z o. o.  i  akcelerator International Accelerator Of Telemedicine Technologies Spółka z o. o  powołały w dniu 27.10.2019 r konsorcjum. Dla naszego oprogramowania TAXELIT i tokenu TXN są to nowe przestrzenie do rozwoju i nowe możliwości, dzięki którym poszerzają się perspektywy dalszych działań. Należy tu wspomnieć, iż dla […]

Czytaj więcej

Jak nie dać się okradać i zadbać o przyszłość?

Gdzie wysłać Ebooka?

Zadzwoń do nas +48 500 300 788

Masz Jakiekolwiek pytania?

Napisz do nas