Darmowa porada

Wpisz poniżej swoje pytanie, aby otrzymać darmową poradę.

Artykuły

Skorzystaj z bazy wiedzy
rachunkowej SIGMAPARTNER

Jakie rodzaje faktur można wystawiać w programie ERPXT?

W Comarch ERP iFaktury który udostępniamy klientom pozwala na gromadzenie danych zgodnie z Ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych i aktualnie obowiązującym Rozporządzeniem w sprawie prowadzenia księgi przychodów i rozchodów.

W przypadku wprowadzania dokumentów w części handlowej lub Rejestry VAT zostają one automatycznie zaksięgowane przez program. Poniżej ogólna charakterystyka związana z wystawianiem faktur oraz ich rodzajów:

Faktura sprzedaży – na liście faktur widoczne są faktury sprzedaży, faktury zaliczkowe i finalne. Istnieje możliwość filtrowania listy faktur sprzedaży.

Formularz kontrahenta – po skorzystaniu z przycisku Dodaj pojawia się nowa karta kontrahenta, na której Użytkownik może uzupełnić jego wszystkie dane.

Rozliczenia z kontrahentami i wydruk ponaglenia zapłaty – użytkownik może dokonywać rozliczeń zobowiązań i należności.

Formularz rachunku – wystawienie rachunku jest możliwe przez naciśnięcie Dodaj na liście rachunków.

Paragony – lista paragonów jest od razu dostępna po wybraniu przycisku oznaczonego ikoną Paragony. Istnieje możliwość filtrowania listy paragonów. Aby wybrać jedną z potrzebnych opcji należy kliknąć odpowiedni filtr.

Faktury proforma – Faktury proforma to dokument, za pomocą którego Użytkownik może rejestrować składane przez swoich Klientów zamówienia.

Operacje na dokumentach – można wyświetlić dla konkretnego dokumentu listę korekt. Na liście korekt po zaznaczeniu danego dokumentu w nagłówku dostępne są kontekstowo przyciski umożliwiające edycję (podgląd)/ wydruk/ wysłanie e-mailem, a w przypadku korekt niezatwierdzonych również usunięcie.

Opcja, która pozwala na otrzymanie faktur drogą elektroniczną – pozwala na wysyłanie dokumentów do klienta na podany adres w formie PDF.

Wydruki dokumentów – na wydruku pobierany jest numer rachunku bankowego, przypisanego do dokumentu pod numerem banku drukowany jest kod SWIFT.

Wydruki ponaglenia zapłaty ,

Przekształcanie dokumentów,

Korekta do dokumentu – na korekcie ustawiany jest automatycznie taki sam numer rachunku, jak na dokumencie korygowanym.

Chcesz wiedzieć więcej na temat poruszony w artykule?

Napisz do nas! Eksperci z biura rachunkowego SigmaPARTNER odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i przedstawią Ci cennik usług.

Inne artykuły

Podatki w spółce z o.o.

Podatki w spółce z o.o. – ile ich się płaci i czy zawsze… trzeba? Jak wygląda sytuacja z podatkami w spółce z o.o.? Czy mimo podwójnego opodatkowania warto ją zakładać? Jak najbardziej tak, zwłaszcza, że istnieją legalne sposoby, aby go uniknąć! Nie ma ZUS-u, ale są podatki W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej firma = prezes. […]

Czytaj więcej

Odpowiedzialność biura rachunkowego za błędy w rozliczeniach

Na początek szokująca może dla niektórych przedsiębiorców prawda: Biura rachunkowe nie ponoszą odpowiedzialności za zobowiązania swoich klientów.  Mówiąc jeszcze inaczej: powierzenie księgowości specjalistom nie zwalnia z odpowiedzialności podatkowej za skutki popełnionych przez nich błędów.Przedsiębiorca ryzykuje zajęcie całego swojego majątku, jeżeli z powodu nieuregulowanych danin dojdzie do egzekucji. Jeśli jednak przedsiębiorca powierzy prowadzenie księgowości biuru rachunkowemu, […]

Czytaj więcej

Jak nie dać się okradać i zadbać o przyszłość?

Gdzie wysłać Ebooka?

Zadzwoń do nas +48 500 300 788

Masz Jakiekolwiek pytania?

Napisz do nas